Du har endelig ansat dine første medarbejdere, men med nye roller følger nyt ansvar. Læs mere her, hvilke forpligtelser, du har som arbejdsgiver.
Det mest naturlige, og måske unødvendige at nævne, er at du skal betale løn til dine medarbejdere. Dog følger der en hel del andre forpligtelser.
Her er en hurtig tjekliste:
Du skal tegne arbejdsskadesikring (lovpligtig) og arbejdsulykkeforsikring. Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du kontakte dit forsikringsselskab for at høre, om de kan udvide din nuværende police med arbejdsulykkesforsikring. Langt de fleste forsikringsselskaber har pakkeløsninger, hvor arbejdsulykkesforsikring er en del heraf. Desuden skal du tilmelde dig hos Arbejdsmarkedets Erhvervssikring (obligatorisk). Dette dækker erhvervssygdomme.
ATP - ekstra pensionsopsparing, som arbejdsmarkedet afholder. De fleste lønbureauer ved, hvordan dette bidrag skal håndteres.
Håndtering af sygdom og dagpenge.
Håndtering af barsel og dagpenge.
Dagpengegodtgørelse (indtil 2 dage) ved ledighed efter medarbejders fratrædelse.
Herudover kan der i konkrete tilfælde udspringe øvrige rettigheder og forpligtelser, men ovenstående er blot, hvad du i det mindste som arbejdsgiver kan forvente.
Hvis I har brug for yderligere hjælp, så kontakt os på nedenstående e-mail eller via hjemmesidens kontaktformular.
Commenti